1. Voorbereiding, afstemmen en plannen
Storingen en meldingen worden doorgegeven en bijgehouden per productielijn. Zo ontstaat een lijst met aandachtspunten.
Twee maanden voor het onderhoud maken we samen met Belned een rondgang langs de lijnen. Tijdens dit bezoek worden de aandachtspunten en verbeterpunten besproken, onderdelen besteld en oplossingen voorbereid. Op die manier is alles geregeld vóórdat de monteurs aan de slag gaan.
2. Uitvoering
Het onderhoud wordt ingepland voor de zomer- en kerstvakantie. Twee of drie monteurs voeren het onderhoud uit, bij voorkeur dezelfde gezichten zodat zij vanuit hun ervaring kunnen werken. Het onderhoud gebeurt volgens vaste checklijsten, zodat niets wordt vergeten. Denk aan het verwijderen van vuil en vet, het schoonmaken van motoren en het controleren van speling op draaiende onderdelen. Nieuwe issues worden, waar mogelijk, direct verholpen.
3. Opvolging
Eventuele defecten of slijtage die tijdens het onderhoud worden geconstateerd, maar niet direct opgelost kunnen worden, bijvoorbeeld door langere levertijden van onderdelen of benodigde voorbereiding, worden na de onderhoudsweek opgepakt. Deze punten worden voorbereid en/of onderdelen besteld, waarna ze óf tijdens een aparte afspraak worden verholpen, óf op de lijst voor de volgende onderhoudsweek komen te staan.